Noorderhaaks 2024

Van Zaterdag 27 Juli 2024 -  08:00am
Tot Zondag 04 Augustus 2024 - 05:00pm

Welkom op “Noorderhaaks 2024”! Zeven dagen lang zeekajakvaren in het mooiste gebied van Nederland, het Werelderfgoed Waddenzee.

Datum:

zaterdag 27 juli tot en met zaterdag 3 augustus 2024

Vereist Niveau:
Om aan deze opleidingsweek deel te kunnen nemen is op het moment van inschrijving (!) minimaal het diploma Kajak Vaardigheid A (KVA) vereist.

Inschrijving:
De inschrijving start 1 februari 2024. Je kunt twee weken lang inschrijven en dan volgt de loting op 15 februari. Dus het is niet nodig om de nachtrust te verstoren om als eerste ingeschreven te staan. Heb je een (meevarende) partner of maatje, schrijf je dan elk individueel in, maar vermeld even wie jouw partner is. Voor de loting tel je dan samen als een lot.

Locatie:
Ook dit jaar kunnen we gebruikmaken van de perfecte locatie, het terrein van Scouting Anna Paulowna. Op de grasvelden kan alleen worden gekampeerd met kleine tentjes. Je kan dus niet op het terrein met een zeer grote tent, camper of caravan staan! Deze week ligt de focus op het opleidingsaspect; er is daarom geen toergroep.

Programma:
Op basis van een eerste groepsindeling bepalen we na de eerste vaardag (zondag) in welke groep je het beste tot je recht komt. Dit in samenspraak met jou en de instructeur.

Vanaf maandag tot en met vrijdag vaar je met je vaste groep in verschillende gebieden rondom Den Helder, Texel en het IJsselmeer. We hebben groepen voor vaarders van verschillende niveaus.

Het is mogelijk dat er 's avonds workshops/clinics worden aangeboden in je eigen groep of in andere samenstellingen.

Natuurlijk hebben we als afsluiting van de week een gezellige avond met buffet. Het wordt een week vol gezelligheid en vriendschap.

Maaltijdservice:
Geen zin in koken? Ook dit jaar bieden wij de gelegenheid aan om van een maaltijdservice (voorbeeld) gebruik te maken. Door alle drukte overdag blijft er vaak weinig tijd over om je avondeten te koken. De catering verzorgt een eenvoudige drie-gangen maaltijd na een lange dag ploeteren.

De kosten voor deze service zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld voor "Noorderhaaks 2024". De kosten voor de maaltijdservice zijn € 150,00 (7 avondmaaltijden en afsluitend buffet op de laatste avond).

Examens:
Gedurende de week worden examen-mogelijkheden aangeboden voor KVT en theorie-examens voor ZV(E). Bij geschikte praktijkomstandigheden voor ZV(E) kan op elk moment gedurende de week een praktijkexamen ZV(E) worden georganiseerd, maar alleen voor die deelnemers die al vóór aanvang van de week aan alle voorvereisten (zowel theorie als ook logboek) voldaan hebben. In het voor- en najaar organiseren zowel Peddelpraat als NZKV ook nog aparte praktijkexamens voor ZV(E).

Een goede conditie en uitrusting zijn een must. Zorg ervoor dat je voorafgaand aan de kajakweek voldoende gevaren hebt! Het meeste profijt heb je als je al enige ervaring op en kennis van groot water hebt. Je gaat 7 dagen intensief varen op groot water, dus zorg dat je uitrusting in perfecte conditie is.

Kosten:
De week kost € 370,00* per deelnemer, inclusief kampeerkosten, exclusief de maaltijdservice (ad. €150,00).

De scouting zal dit jaar de prijzen verhogen en wellicht ook andere ondernemers waar wij afhankelijk van zijn. De bovengenoemde prijs is derhalve onder voorbehoud dat de kosten gedekt kunnen worden. De prijs kan dus hoger uitvallen, maar ook lager indien de kosten meevallen.Wij zijn nog in afwachting van enkele offertes.

Betaling:
Nadat je inschrijving is bevestigd, ontvang je een betaalverzoek. Je inschrijving is pas definitief als de betaling is voldaan.

Tot en met 30 april kan er kosteloos geannuleerd worden met volledige restitutie van evt. betaalde bedragen. Tot 1 juni zijn de annuleringskosten € 70,00. Na 1 juni zijn de annuleringskosten gelijk aan het inschrijfbedrag van "Noorderhaaks 2024". De maaltijdservice kan tot 1 juli kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden.

Meedoen? Vul dan vanaf 1 februari het inschrijfformulier in via: Inschrijven

Alle informatie, die je verder nodig hebt, ontvang je ruim voor de start van "Noorderhaaks 2024".

Fred van Keulen 06-12890590 / stuur mail