Pinksterkamp, VERVALLEN

Het Peddelpraat Pinksterkamp dit jaar opnieuw op camping het Rietveen in Landsmeer. Nu maar hopen dat we niet weer worden verrast door stormschade. Deze locatie heeft voor ons het grote voordeel dat we in de directe omgeving fijn water hebben om op te varen en vooral dat wij als groep samen op een eigen veldje komen te staan.Caravans, tenten en campers kunnen gezellig bij elkaar staan en ook voor huisdieren is er plaats.

Datum:

Vrijdag 29 mei t/m maandag 1juni 2020
Locatie: Camping “Het Rietveen” Noordeinde 130 1121AL Landsmeer
Voor wie: Iedereen die in een kano kan zitten. Dit kamp is geschikt voor alle soorten kano’s en kanovaarders. Samen uit is samen thuis.
Opgeven: Is verplicht. Inschrijven graag via email:
Niet vergeten:  We varen kleine slootjes en open water. Zorg dat je een zwemvest bij je hebt.
Attentie: door het coronavirus is het doorgaan van dit kamp onzeker. Via de website en PPberichten wordt u op de hoogte gehouden of het kamp al dan niet doorgaat.

Het pinksterkamp is er voor iedereen, voor alle leeftijden en alle soorten kano’s. Ideaal dus voor het gezin met kinderen.Wij zorgen voor de aanwezigheid van een C10 met stuurman.

Wegens succes en omdat wij het zelf heel erg leuk vinden zullen er ook dit jaar weer vuurtafels aanwezig zijn. Hierop kunnen we barbecueën, pizza’s bakken, vlees braden, appeltaart maken, brood- en pannenkoeken bakken, wokken enz enz. Voor het koken zullen er verschillende dutch ovens aanwezig zijn, een grote koekenpan, en een grote wok. Iedereen kan hierop zijn eigen maaltijden organiseren en het is ook mogelijk om voor de hele groep te “laten” koken.
Op zaterdag zorgen wij voor pizza deeg en basis beleg, rode saus, kaas, ananas, ansjovis, ham. Als je mee wilt eten vragen wij een bijdrage van €5 en mag je je eigen pizza’s maken en wij bakken hem voor je. Op zondagmiddag gaat ook het vuur weer aan en mag iedereen zijn eigen eten (BBQ) opwarmen.

Het bedachte vaarprogramma onder voorbehoud:

* Vrijdag: Aankomst op het terrein, vanaf 14.00 uur is er voor mensen dieaankomen koffie, frisdrank en koek aanwezig.
* Zaterdag: Om 10.00 uur vertrekt de eerste kanotocht door het Twiske. We moeten hiervoor overdragen om in het Twiske te varen en ook weer overdragen om terug te komen. Rond 14.00 zijn we weer bij de camping. Dan zal er nog een twee uur durende zwerftocht worden gevaren rond Landsmeer. Om 16.30 zijn we weer terug, ruim om op tijd om aan de pizza’s te kunnen beginnen.
* Zondag: Onze gezinsdagtocht voor iedereen die in een boot kan zitten, korte afstanden, gevarieerd water en mooie natuur.
* Maandag: We varen nog een kort tochtje en zijn rond 13.00 uur terug om het kamp op te breken. Rond 17.00 uur sluiten we het kamp af.