"Noorderhaaks 2019"

zaterdag 3 augustus tot en met zaterdag 10 augustus 2019

Welkom op “Noorderhaaks 2019”! Zeven dagen lang zeekajakvaren in het mooiste gebied van Nederland, het Werelderfgoed Waddenzee.

Om aan deze week deel te kunnen nemen is op het moment van inschrijving minimaal het diploma Kajak Vaardigheid A (KVA) vereist. "Noorderhaaks 2019" is primair een opleidingsweek, echter er zal ook een toergroep zijn voor vaarders met een solide ZV niveau.

40-jarig jubileum
Het is voor de 40ste keer dat Peddelpraat een zeekamp organiseert. Voor deze 40ste editie zal Nick Cunliffe (bekend van Kajak Essentials) als internationaal instructeur aanwezig zijn op het kamp. Nick zal elke opleidingsgroep een dag coachen en hij zal een aantal avondsessies presenteren.

Programma
Op basis van een eerste groepsindeling op zaterdagavond, bepalen we na de eerste vaardag (zondag) in welke groep je het beste tot je recht komt. Dit in samenspraak met jou en de instructeur.

Vanaf maandag tot en met vrijdag vaar je met je vaste groep in verschillende gebieden rondom Den Helder, Texel en het IJsselmeer. We hebben groepen voor vaarders van verschillende niveaus.

Op zaterdag vervalt de vaste groepsindeling en geven de instructeurs en begeleiders interessante en uitdagende clinics. Zo ontmoet je ook andere vaarders en instructeurs. Op ieder niveau en met verschillende thema’s kun je ervaring opdoen. Iedere avond zijn er workshops over bijvoorbeeld navigatie, peddels, branding, stroming en tochtleiding.

Bij voldoende deelnemers en als de vaarcondities het toelaten kunnen we examens afnemen voor de certificaten Kajak Veiligheid Test (KVT), Zeevaardigheid (ZV) en Zeevaardigheid-Extra (ZVE).

Natuurlijk hebben we als afsluiting van het kamp een gezellige avond met buffet. Het wordt een week vol gezelligheid en vriendschap.

Maaltijdservice
Geen zin in koken? Ook dit jaar bieden wij  de gelegenheid aan om van een  maaltijdservice gebruik te maken. De kosten hiervoor zijn € 100 (7 avondmaaltijden). Door alle drukte overdag blijft er vaak weinig tijd over om je avondeten te koken. Van zaterdag- t/m vrijdagavond heb je een eenvoudige drie-gangen maaltijd in het vooruitzicht na een lange dag ploeteren. De kosten voor deze service zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld voor "Noorderhaaks 2019".

Examen doen? Spannend! Als er voldoende deelnemers zijn en de omstandigheden geschikt zijn gaan we examens organiseren voor Kajak Veiligheids Test (KVT), Zeevaardigheid (ZV) en Zeevaardigheid-Extra (ZVE). We kunnen absoluut niet garanderen dat er een examen wordt afgenomen maar we doen ons best.

Een goede conditie is een must. Zorg ervoor dat je voorafgaand aan de kajakweek voldoende gevaren hebt! Het meeste profijt heb je als je al enige ervaring op en kennis van groot water hebt.

Waarom KVA vereist ?
De omgeving Den Helder/Noorderhaaks blijkt te beperkend voor een opleiding tot KVA. Er werd te vaak uitgeweken naar het IJsselmeer. Daarom is de consensus bij de instructeurs dat Noorderhaaks niet past voor een KVA opleiding.

Toergroep
Dit jaar zullen we weer een toergroep hebben. Deze toergroep is voor vaarders die op een solide ZV-niveau varen, maar niet door willen trainen voor het ZVE-certificaat. De toergroep zal tijdens de toertochten wel werken aan het bijschaven van technieken en kennis. De tochten die gevaren zullen worden afgestemd met en op de deelnemers. Om deel te nemen aan deze groep moet je goed getraind zijn en zonder enig probleem een tocht van 20km kunnen varen en je boot bij 5-bft volledig onder controle hebben. Je zult minimaal 3 serieuze grootwatertochten in 2019 gevaren moeten hebben.

Kosten
De week kost € 285,-- per deelnemer, inclusief kampeerkosten en buffet, exclusief de maaltijdservice. Niet meevarende kamperende familie of partners betalen  € 70,-- exclusief de maaltijdservice.

Betaling
Nadat je inschrijving is bevestigd ontvang je een betaalverzoek. Je inschrijving is pas definitief als de betaling is voldaan.

Tot en met 30 april kan er kostenloos geannuleerd worden met volledige restitutie van evt. betaalde bedragen. Tot 1 juni zijn de annuleringskosten € 70,-- . Na 1 juni zijn de annuleringskosten gelijk aan het inschrijfbedrag van "Noorderhaaks 2019". De maaltijdservice kan tot 20 juli kostenloos gewijzigd of geannuleerd worden.

Vul hier het inschrijvingsformuier in

Alle informatie die je verder nodig hebt ontvang je ruim voor de start van "Noorderhaaks 2019".

Fred van Keulen  06-12890590 /
Axel Schoevers 06-49994194 /