zee-instructiekamp “Noorderhaaks 2017”

Plezier, Leren en Ervaren.  Welkom op “Noorderhaaks 2017”.

Zeven dagen lang kajakken in het mooiste gebied van Nederland, het Wereld Erfgoed Waddenzee.
Wat is de bedoeling. Op de eerste dag gaan we met z’n allen het water op. We kiezen met elkaar in welke groep je het beste tot je recht komt, samen met een instructeur. We hebben ook tijd om op die dag het Kanovaardigheid-A diploma af te nemen voor wie dat nodig heeft voor de Zeevaardigheid groep.
Vanaf maandag tot en met woensdag vaar je met je vaste groep in verschillende gebieden rondom Den Helder, Texel en het IJsselmeer. We hebben groepen voor mensen van verschillende niveaus en als de kans zich voordoet gaan we examens afnemen voor de verschillende diploma’s en certificaten.
Nieuw dit jaar is de persoonlijke oefengroep onder leiding van een tochtleider in opleiding. Deze groep bestaat uit ervaren kajakkers die zelfredzaam zijn maar onder begeleiding ervaring willen opdoen. Ben je iemand die tochtleider wil worden en heb je het ZVE diploma,  dan is dit een mooie kans om je aan te melden voor deze groep.
Vanaf donderdag tot en met zaterdag vervallen de groepen en geven de begeleiders en instructeurs uitdagende clinics waar je op kunt inschrijven. Zo ontmoet je weer andere mensen. Op ieder niveau en met verschillende thema’s kun je ervaring opdoen zoals brandingvaren en leren om te overnachten met je kajak.

Iedere avond zijn er interessante thema’s over bijvoorbeeld navigatie, peddels, branding, stroming, tochtleiding en andere activiteiten.
Natuurlijk hebben we als afsluiting van het kamp een gezellige  avond met buffet/bbq. Het wordt een week vol gezelligheid en vriendschap.

Meedoen?

Geef je op vanaf 15 maart op deze site

Let op: Er zijn al zoveel aanmeldingen dat er vanaf 19 maart om 0.15h met een WACHTLIJST wordt gewerkt.

Eetservice
Geen zin in koken! Ook dit jaar bieden we een maaltijdservice aan voor € 81,-- (€ 13,50 per maaltijd).Door alle drukte overdag blijft ervaak weinig tijd over om je avondeten te koken. Van zondag t/m vrijdag heb je een heerlijk drie-gangen maaltijd in het vooruitzicht na een lange dag ploeteren. De kosten voor deze service zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld voor Noorderhaaks.

Examen doen? Spannend!! Als het weer goedis gaan we examens organiseren voor Kajakvaardigheid-A, de Kajak Veiligheids Test (KVT), Zeevaardigheid (ZV) of Zeevaardigheid-Extra (ZVE). We kunnen niet garanderen of er een examen wordt afgenomen maar we doen ons best.

Een goede conditie is een must. Zorg ervoor dat je voorafgaand aan de kajakweek voldoende gevaren hebt!Het meeste profijt heb je als je al enige ervaring en kennis hebt. Alle informatie die je nodig hebt ontvang je ruim voor de start van het zeekamp.

De week kost €225,--per deelnemer, inclusief kampeerkosten en buffet, exclusief de maaltijdservice. Niet meevarende kamperende familie of partners betalen  € 50,--  exclusief de maaltijdservice.
Meedoen?!

Vanaf 15 maart 08:00 uur kunt u zich inschrijven op dit inschrijfformulier.

Wil je meer weten? Whatsapp of mail met:
Nico Bruin tel 06-48614437 of mail:    of met Albert-Jan Zijlstra  tel 06-25387156 of mail: