Pinksterkamp Landsmeer 2017

Het Peddelpraat Pinksterkamp is dit jaar in Landsmeer. Deze locatie heeft voor ons het grote voordeel dat we in de directe omgeving fijn water hebben om op te varen en vooral dat wij als groep samen op een eigen veldje komen te staan.
Het doel van dit jaar is een gezellig kamp voor iedereen die het leuk vind om te kanovaren. Elke type kano kan mee. Wij zorgen voor de aanwezigheid van een C10 met stuurman.
We gaan ook naar Amsterdam, niet de mooiste tocht qua natuur. Vooral een keertje iets anders en voor velen een uitdaging. Varen op een kanaal waarop ook kleine beroepsvaart aanwezig is vraagt om aandacht. Het oversteken van het IJ zal zeker niet door iedereen gezien worden als een eitje. Wij zullen dan voor deze tocht ook extra aandacht schenken aan de veiligheid. Het dragen van een zwemvest is deze dag verplicht.

Locatie: Camping “Het Rietveen”, Noordeinde 130, 1121AL Landsmeer, www.campinghetrietveen.nl/
Voor wie: Iedereen die in een kano kan zitten. Dit kamp is geschikt voor alle soorten kano’s en kanovaarders. Samen uit is samen thuis.
Opgeven: is verplicht. Inschrijven graag via het Inschijfformulier
Niet vergeten: We varen kleine slootjes en open water.
Dit jaar is een zwemvest verplicht!

Het programma:

Vrijdag: Aankomst op het terrein, vanaf 14.00 uur is er voor mensen die aan komen koffie, frisdrank en koek aanwezig.
Zaterdag: Om 10.00 uur vertrek de eerste kanodagtocht in de richting van Broek in Waterland. Deze tocht zal rond 13.00 uur in Broek in Waterland aankomen. Hier nemen we een uitgebreide pauze van ruim een uur en zullen rond 14.30 uur weer vertrekken. We proberen rond 17.00 uur terug te zijn op de camping. Voor mensen die alleen in de middag willen meevaren staat er om 13.00 uur een auto met aanhanger klaar om ze naar Broek in Waterland te brengen.
Zondag: Op naar Amsterdam. De tocht gaat voor een deel over het Noord-Hollands kanaal waarop ook kleine beroeps-scheepvaart zit. Aan het einde van het kanaal laten wij ons schutten in De Willemsluis. Vanuit het Noord-Hollands kanaal steken we het IJ over naar het Oosterdok. Nu varen we, over de grachten, door Amsterdam. Het dragen van een zwemvest is deze dag verplicht voor iedereen!
Maandag: We varen nog een kort tochtje en zijn rond 13.00 uur terug om het kamp op te breken. Rond 17.00 uur sluiten we het kamp af.

Het pinksterkamp heeft een lange historie van gezamenlijke maaltijden zoals pannenkoeken bakken en barbecueën. Op het pinksterkamp van 2016 in Tienhoven hebben we voor het eerst een beetje geëxperimenteerd met een vuurtafel en de dutch oven. Wegens succes en omdat wij het zelf heel erg leuk vinden, zullen er dit jaar twee vuurtafels aanwezig zijn. Hierop kunnen we barbecueën, pizza’s bakken, vlees braden, appeltaart maken, brood- en pannenkoeken bakken, wokken enz enz. Voor het koken zullen er verschillende dutch ovens aanwezig zijn, een grote koekenpan, een gietijzeren braadpan en een grote wok. Iedereen kan hierop zijn eigen maaltijden organiseren en het is ook mogelijk om voor de hele groep te “laten” koken.

Inschijfformulier